کد خبر: 1186652
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

تجربه کاری نشان داده است هر چه میزان تنش ها در حوزه مدیریت شهری بیشتر شود انرژی و تمرکز مدیریت را بیشتر به حاشیه برده و در نتیجه عملکرد شهردار را کاهش می دهد؛ اما مدیریت شهری محمدیه وارد این وادی نشد و با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر به دنبال ایفای نقش خدمت رسانی برای شهروندان و انجام پروژه ها در شأن مردم این شهر است.

در شرایط اقتصادی امروز که پرداخت ارزش افزوده به شهرداری ها تنها گره گشای مدیریت شهری است اما به نظر می رسد مجموعه مدیریت شهری محمدیه با مدیریت صحیح و برنامه ریزی درست توانسته است با درآمد پایدار این راه را هموار کند و شهر را به یک کارگاه عمرانی تبدیل نماید.

در یک فضای صمیمی به گفت وگو با مهندس محمد پیری نشستیم تا برنامه های انجام شده و در حال انجام شهرداری را از وی جویا شویم:

 

مهندس محمد پیری شهردار محمدیه با تاکید بر اینکه ما پروژه بر زمین مانده نداریم و همه پروژه ها فعال هستند گفت: ما در دوره خاص زمانی قرار داریم و مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی محمدیه نیز از گذر فعالیت‌های جهادی و انقلابی عبور می کند و شهرداری‌ها به عنوان ویترینی از خدمت رسانی همه جانبه به مردم می‌توانند مظهر تقویت ارتباطات ملت و حاکمیت باشند و در جامعه نشاط، انگیزه و امید تزریق نمایند، این رسالتی است که تنها با خدمتگزاری و پاسخگویی و نظارت صحیح قابل تحقق می باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری محمدیه در سال گذشته با ارائه لیست عملکرد خود در ردیف شهرهای برتر قرار گرفت، تصریح کرد: در سال جاری هم پروژه‌های بزرگی انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله آن می توان به لوله گذاری انهار سطح شهر و نهضت آسفالت اشاره کرد که رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است. 

پیری با اشاره به احداث پروژه پارک ساحلی ۸ هکتاری و مسیر سلامت مهرگان در راستای ساماندهی و بهره گیری از ظرفیت ها خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه ها امیدواریم که این منطقه به عنوان یک تفرجگاه تفریحی مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار محمدیه اضافه کرد: در حال حاضر پروژه پارک شهر نیز در حال اجراست که به عنوان پارک بزرگ شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهردار محمدیه افزود: در بحث آسفالت و سایر حوزه‌ها نیز اقدامات متعدد و شاخصی در سال جاری انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه کسب اعتماد و رضایت مردم امری مهم و سرمایه گرانسنگی است اذعان داشت: خدمات ارائه شده توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر موجب کسب رضایت نسبی شهروندان شده است و شهرداری و شورای شهر محمدیه بارها مورد تفقد کریمانه و تقدیر شهروندان قرار گرفته است که سرمایه بزرگی برای ماست و این اعتماد و اطمینان مردمی نباید خدشه‌دار شود.

پیری ادامه داد: در زمینه زیباسازی سطح شهر و توجه به سیما و منظر شهری اقدامات خوبی در خصوص جدولگذاری، اصلاح هندسی تقاطع و میادین، رنگ آمیزی و مبلمان شهری و تکمیل جاده سلامت محمدیه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز و ساخت پارک با محوریت فضای ورزشی و احداث چمن مصنوعی در منطقه ۳ محمدیه و زمین ورزشی چند منظوره در پارک بهشت مهرگان از مهمترین برنامه های شهرداری در این مناطق است که می توانیم شاهد افزایش سرانه ورزشی در محمدیه و مهرگان باشیم.

شهردار محمدیه اظهار کرد: تقویت محلات کم برخوردار سطح شهر، به تقویت بنیه اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد و به همین منظور میتوانیم با مشارکت مردم و مجموعه شهرداری و مجموعه شورای شهر می توان شهر را در کنار هم بسازیم.

پیری همچنین از احداث کتابخانه عمومی در ناحیه شهری مهرگان خبر داد و گفت: کار احداث یکی از بزرگترین کتابخانه های عمومی درمهرگان در راستای افزایش سرانه مطالعه بزودی آغاز می شود.

پیری توجه به پروژه های فرهنگی را یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: احداث کتابخانه مهرگان و تجهیز کتابخانه محمدیه نیز در همین راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: با تلاش و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز در کنار دیگر دستگاه های خدمات رسان برای شهر و شهروندان تلاش می کنیم و فقط مردم باید صبور باشند زیرا پروژه‌های مهمی در دست اقدام است که به زودی افتتاح خواهد شد و در رضایتمندی شهروندان بسیار تاثیرگذار است.

پیری در پایان ارتباط بدون واسطه با شهروندان و معتمدین محلات، شناسایی نخبگان و پتانسیل های انسانی محلات، نظارت مویرگی بر فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری و اطلاع از نیازهای حقیقی شهر را از مواهب طرح جهادی علمداران خدمت برشمرد و بر تقویت و تکمیل آن در دوره های آتی تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار